15-daagse spoedcursus

Wat is een spoedcursus en is het iets voor u?

Veel mensen hebben in een vakantieperiode of voor of na het werk tijd om elke dag 2 uur uit te trekken om rijles te nemen. Echter hebben ze dat niet, moet men elke dag van 07:00 uur tot 18:00 uur werken bijvoorbeeld, of is men met het openbaar vervoer te lang onderweg dan raden wij de spoedcursus niet aan.

Het is n.l raadzaam om v.a 07.00 tot 18.00 uur te rijden. Daarvoor of erna is er geen of te weinig verkeer. Om de techniek onder de knie te krijgen kan zo’n rustig uurtje wel goed worden benut, immers dan is de leerling nog niet met inzicht bezig. En kan de leerling de rust zeker gebruiken om te leren omgaan met het voertuig.

Omgaan met het voertuig

Het leren omgaan met het voertuig is voor iedereen niet zo gemakkelijk als het lijkt. De een “draait er zijn hand niet voor om”, en doet dit op zijn gevoel. Terwijl de ander er totaal geen gevoel voor heeft en het zichzelf moet aanleren. Het is dus begrijpelijk dat het in het laatste geval ook langer duurt voor deze leerling de auto alleen kan bedienen.

Een geduldige aanpak is dan heel belangrijk van zowel de instructeur als de leerling zelf. Immers de leerling zelf kan ook wel eens ongeduldig worden, of overmoedig. Dit gevoel van niet snel genoeg zijn kan zowel van de leerling zelf als van de omstanders af komen. (familie/vrienden)

15-daagse spoedcursus

€2430,00

30 rijlessen van 60min, spoedtarief, tussentijdse toets, praktijkexamen

Meer informatie

Als de leerling dus geen “gevoel” voor de techniek heeft worden er lessen voor het begin van de spoedcursus gereserveerd. Hiervoor kunt u natuurlijk bij ons terecht. Wij zijn een rijschool die rijlessen verzorgt in veel verschillende plaatsen, o.a. in Katwijk, Wassenaar, Noordwijk, Valkenburg, Oegstgeest, Voorhout en Leiden.

Als men aan de spoedcursus begint heeft de leerling dus het onderdeel techniek al zo goed als volledig onder de knie. De spoedcursus is een hele fijne manier om te leren. Elke dag in de auto en dan 2 uur is heel erg goed, immers stapt men eruit en voor het gevoel al vrij snel weer in.

De leerprestatie’s zijn optimaal. Veel herhaling en ook goed richten op drukke plekken zijn het voordeel van 2 uur rijden per dag. Let wel op dat het theorie certificaat in het bezit moet zij voor de aanvang van de cursus.